Minden termékünket ingyen szállítjuk házhoz diszkrét csomagolásban

Általános szerzödési feltételek (ÁSZF)

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Noktürn Kft. tulajdonában és üzemeltetésében álló: https://erotikon.hu url-en keresztül történő vásárlói (fogyasztói) megrendelésre, vásárlásra, fogyasztói szerződésre vonatkoznak.

A szerződés nyelve: magyar.
A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik.
A Webáruház az interneten a https://erotikon.hu URL alatt található.
A beérkezett megrendeléseket az Eladó rendszere automatikusan tárolja elektronikus formában. Felek elfogadják, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban megkötött szerződésnek, azokat az Eladó nem iktatja, ezért utólag nem hozzáférhető és arra Magyarország joga irányadó.

Eladó adatai: Jelen online Webáruház fejlesztője és üzemeltetője, valamint a Webáruházban forgalmazott termékek eladója:
Cégnév: Noktürn Kft. (a továbbiakban Eladó)
Székhely: 3390 Füzesabony, Rózsa út 4.
Postacím: 3390 Füzesabony, Rózsa út 4.
Cégjegyzékszám: Cg. 10-09-035180
Adószám: 24774299-2-10
EU-s (közösségi) adószám: HU24774299
Bankszámlaszám (HUF): 10401141-50526777-53811007 (K&H bank)
SWIF kód: OKHBHUHB
Adatkezelés nyilvántartási számai: NAIH-89349/2015., NAIH-89827/2015.
Eladó a Szolgáltatásait az NLG-System Bt. által biztosított szerver(eken) nyújtja (Székhely: 2135 Csörög, Homokbánya u. 26., Szerverterem: 1132 Budapest, Victor Hugó utca 18-22., Tel: +36 27/502-450, eMail: info@nlgsys.net).

Ügyfélszolgálat, panaszkezelés:
Cím: 3390 Füzesabony, Rózsa út 4.
Telefon: (0036) 70/516-9594
Munkanapokon, hétfőtől péntekig: 9:00-15:00 óra között
E-mail kapcsolat: lásd kapcsolat oldalrész
(a továbbiakban: Üzemeltető vagy Eladó)

  1. Általános tudnivalók
    1. Az ÁSZF szerinti szerződés létrejön: a webáruház megtekintésével, regisztrációval, vásárlással, vagy bármely más határozott tevékenységgel, amely érinti a weboldalt. A Weboldal szolgáltatásainak igénybe vételével a Felhasználó egyben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat.
    2. A Webáruházban történő megrendeléshez/vásárláshoz lehetséges, de nem kötelező regisztrálni.
    3. A regisztráció előnyei:
      - a rendelés nyomon követésének könnyebb volta,
      - esetleges kedvezmények,
      - korábbi rendelések visszakereshetősége.
    4. A Webáruház oldalának megtekintése és azon bármilyen jogi kötelezettséggel járó cselekvés kizárólag betöltött 18 éves életkor feletti teljes cselekvőképességgel rendelkező magánszemélyek számára lehetséges.
    5. Az árak minden esetben a fizetendő (bruttó), ÁFA-val növelt értékkel kerülnek feltüntetésre.
    6. Az előzetes regisztráció nélküli vásárlásra a regisztrációt követő vásárlásra irányadó szabályok vonatkoznak értelemszerűen.
    7. Nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex.
  2. A Webáruházban található termékek
    1. A termékek lezárt csomagolású szexuális segédeszközök vagy olyan zárt csomagolású termékek, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontásuk után nem küldhetők vissza.
    2. A kiegészítő-, és segédeszközök többek közt műanyag, gumi, lágy gumi, zselés, szilikon, szilikon tartalmú, bőr és bőrszerű anyagból készültek. Fentiek okán az emberi bőrrel való érintkezéshez nélkülözhetetlenek a súrlódást megszüntető/csökkentő síkosító folyadékok, melyek megakadályozzák a hámsérülést.
    3. Egyes termékekhez kizárólag víz alapú síkosítók használhatók! Egyes anyagokat kikezdi az olaj-bázisú folyadék, ezzel nagymértékben rövidítve a használhatóság idejét. Fentiekből figyelmen kívül hagyásából eredő kárért, költségért az Eladó felelősséget nem vállal.
    4. A krémek, habok, olajok, síkosítók külső használatra készültek. Alkalmasak a bőr nedvesítésére, síkosítására, fényesítésére. Némely - úgynevezett melegítő vagy forrósító - krémek hatóanyagainak köszönhetően kellemes, meleg érzést váltanak ki a bőrön. Egyes termékek különféle ízesítéssel kerülnek forgalomba, ennek ellenére kizárólagosan fogyasztási célú használatuk nem javasolt.
    5. Ha bármely termék alkalmazása közben vagy után bármilyen kellemetlen, szokatlan érzést, mellékhatást, esetleg allergiás reakciót észlel a vásárló, kérjük a használatot azonnal függessze fel és konzultáljon orvossal!
    6. Minden egyes termékhez használati utasítás kerül csatolásra. Tárolás: száraz, szobahőmérsékletű helyen, felhasználhatóság: a terméken jelzett időpontig. Gyermekek elől elzárandó termékek!
    7. Eladó a termékek adatlapjain tünteti fel az egyes termékek lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat azzal, hogy megrendelő a kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat. Eladó termékhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatol, azonban amennyiben a megrendelő véletlenül mégsem kapná meg a használati útmutatót a termékkel együtt, köteles ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt az ügyfélszolgálatnak jelezni, az Eladó pedig köteles haladéktalanul pótolni azt. A jelzés elmaradása miatt a megrendelőnek/vásárlónak keletkezett kárért, költségért az Eladó felelősséget nem vállal.
  3. A vásárlás menete:
    1. A vásárló a megrendelni kívánt termékeket összeválogathatja a termékek adatlapján található 'Mehet a kosárba!' gombok segítségével.
    2. A Kosárba rakás után a termék a jobb felül látható kosárba kerülnek.
    3. Amennyiben a kívánt terméknél választási opció is van (pl. többféle szín, méret), akkor a termék adatlapon a kosárba helyező gomb mellett lehetőség van a megfelelő variáció kiválasztására.
    4. A vásárló a válogatás befejezése után a 'Kosár' feliratú gombra történő kattintás után a rendelés lezárásához szükséges oldalakra ugrik a rendszer, ahol a Kosár tartalma szerkeszthető, megadható a fizetési és szállítási mód, valamint a vásárláshoz szükséges adatok megadása, egyeztetése történik.
    5. A megrendelés folyamán megadott adatok hibáinak javítására a 'Megrendelem' gomb megnyomása előtt még ismételt lehetősége van a vásárlónak. A regisztráció alkalmával megadott felhasználói adatokat a vásárló a bejelentkezés után bármikor meg tudja változtatni a Felhasználói fiókban.
    6. A Kosár tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.
    7. A megrendelés folyamata egy Megrendelés véglegesítése oldallal zárul, ahol a vásárlónak lehetősége van egyeztetni az adatokat, az ÁSZF elfogadásával elküldeni megrendelést vagy elállni az ügylettől.
    8. A megrendelésről minden vásárló elektronikus formában (e-mail-ben) visszajelzést kap. Az e-mail üzenet többek közt tartalmazza a megrendelt termék megnevezését, leírását, az Eladó cég nevét, üzleti adatait, a termék vételárát és más esetleges díjakat, ügyfélszolgálati információkat. Ezen visszaigazolás nem jelenti a vásárló ajánlatának elfogadását.
    9. A megrendelés feldolgozása után, a vállalkozás ügyfélszolgálati munkatársa e-mailben (vagy ha vásárló erre a célra megadott telefonszámot, akkor azon) megkeresi a vásárlót a megrendelésének további megerősítése és a megadott adatok, tájékoztatók egyeztetése céljából. Korábbi sikeresen teljesült megrendelés és vásárlás esetén az Eladónak joga van ezt a többlet tájékoztatást kihagyni.
    10. A Webáruház megrendelőlapján található egy 'Megjegyzés' rovat, aminek kitöltése nem kötelező. Ezen rovat kitöltésével a vásárlónak lehetősége nyílik arra, hogy közölje esetleges észrevételeit, kéréseit a megrendelt termékkel kapcsolatban.
    11. Vásárlói kérést, észrevételt, esetleges reklamációt az Eladó az Ügyfélszolgálati elérhetőségén is befogad.
    12. A termékekre folyamatosan és különböző formában (internet, SMS, telefon, postai levél, személyes megkeresés) érkeznek rendelések, amiből adódóan olykor előfordulhat megrendelés torlódás, feldolgozási többlet időigény.
    13. A rendelések beérkezési sorrendben folyamatosan feldolgozásra kerülnek.
  4. Vásárlás előzetes regisztrációval
    1. A megrendelés ebben az esetben regisztrációval kezdődik. Megrendelő a Weboldalon történő regisztrációjával, adatai önkéntes megadásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi Nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul, valamint, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte és elfogadja, a rendelés, fizetés, teljesítés menetével tisztában van.
    2. A Webáruházat a megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető hibásnak tűnő teljesítésért, szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Az Eladót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a megrendelő a felhasználónevét, jelszavát elfelejti, eltéveszti vagy az illetéktelenek számára bármely nem az Eladónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
    3. A megrendelő az elektronikus úton történő megrendelés elküldésével ajánlatot tesz a kosárban található termékek megvételére, és elfogadja jelen Általános Szerződési Feltételek érvényességét.
    4. Az Eladó ezt követően egy elektronikus e-mail útján megerősíti, hogy a vásárló/megrendelő rendelését az Eladó megkapta; ez azonban nem jelenti a vásárló/megrendelő ajánlatának elfogadását.
    5. A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető az Eladóhoz vagy a megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli az Eladót semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a megrendelőhöz, mert hibás e-mail címet adott meg, az e-mail fiókjának tárhely telítettsége miatt az számára nem hozzáférhető, illetve egyéb, a vásárlónak felró tévedés, elírás, hiba, stb. miatt.
    6. Amennyiben a megrendelt árucikk nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve nem beszerezhető 14 napon belül, az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a megrendelést, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a megrendelő értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban eszközölt kifizetés visszatérítéséről az Eladó haladéktalanul gondoskodik.
  5. Fizetés, a szerződés teljesítése
    1. Az Eladó minden árat magyar forintban ad meg, amely magában foglalja az ÁFÁ-t és a csomagolás költségeit. A szállítási költségről a megrendelő a megrendelés előtt külön tájékoztatást kap, melyet a megrendeléssel egyidejűleg elfogad.
    2. A megrendelési folyamat befejezése után a vásárló választhat a megjelenő fizetési és átvételi módok közül.
    3. Utánvétes fizetési mód esetén a szerződés az áru átvételével és az ellenérték megfizetésével jön létre.
    4. Előre utalás esetén a megrendelő a díjbekérőt elektronikus úton kapja meg, amely tartalmazza az utaláshoz szükséges adatokat. A számla megérkezésével jön létre a szerződés. Az utalás megtörténte után a kiválasztott szállítási móddal történik a termék kiszállítása a termék adatlapján jelzett időintervallumon belül.
    5. A kiszállítás során a szállítást végző cég a Címzett e-mailben vagy telefonon előzetesen értesítheti, egyeztetést kérhet a szállítás részleteivel kapcsolatban. A számla eredeti példányát és az egyes termékekhez szükséges jótállási jegyet tartalmazza a küldemény.
  6. Általános tájékoztatás a csomagolás és a küldemény diszkréciójáról
    1. Az Eladónak fontos a diszkréció szabályainak betartása, a megrendelő/vásárló esetleges információinak, titkainak megőrzése, azoknak illetéktelen személyektől való távol tartása.
    2. Vállalkozó a terméket minden esetben diszkrét csomagolásban részesíti, amely alapján semmilyen külső észrevehető jel nem utal a küldemény tartalmára.
    3. Vállalkozó a csomag tartalmát úgy jelöli meg a küldeményen, hogy abból ne lehessen következtetni a konkrét termék mibenlétére (pl.: műszaki cikk), feladóként a vállalkozása nevét írja, ami nem utal arra, mit tartalmazhat a csomag.
  7. Elállási jog
    1. A megrendelő/vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől azokban az esetekben, amikor a termék nem áll elállási korlátozás alatt.
    2. Az elállási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi, több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi, termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.
    3. Ha megrendelő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (személyesen, postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az Eladó ügyfélszolgálatának valamely elérhetőségére. A megrendelő felhasználhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz. mellékletében található elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is, de nyilatkozatát megteheti formátlanul is.
    4. Határidőben gyakorolja elállási jogát a megrendelő, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
  8. Az elállás joghatásai
    1. Ha a megrendelő/vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a vállalkozó visszatéríti a megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a megrendelő az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
    2. Vállalkozó a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
    3. Elállás esetén a megrendelő/vásárló köteles a vállalkozó számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az Eladó postacímére visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt a megrendelő/vásárló elküldi a terméket.
    4. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a megrendelő/vásárló viseli.
    5. A visszatérítést a vállalkozó mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
    6. A megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
    7. A megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogát:
      - a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
      - olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a jogszabályban meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
      - olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
      - romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
      - olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. a szexuális segédeszköz, kozmetikai termékek, krémek, masszázsolajak). Az ilyen termékek visszavétele az Eladótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Ezen termékek esetében az elállási jog csak akkor illeti meg a Vásárlót, ha a termék csomagolását még nem bontotta fel.
      - olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
      - olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
      - olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
      - lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
      - hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
      - a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
  9. Kellékszavatosság
    1. Megrendelő a vállalkozó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
    2. A megrendelő - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Megrendelő kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
    3. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
    4. Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő két hónap, de legfeljebb egy év.
    5. Megrendelő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
  10. Termékszavatosság
    1. Ingó dolog (termék) hibája esetén megrendelő - választása szerint - kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
    2. Termékszavatossági igényként megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
    3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
    4. Termékszavatossági igényét megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
    5. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén megrendelőnek kell bizonyítania.
    6. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
      - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
      - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
      - a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    7. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
    8. A megrendelő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
  11. Jótállás
    1. Hibás teljesítés esetén egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben felsorolt termékekre vonatkozóan a fenti rendelet szerint a vállalkozás jótállásra köteles. (elérhetőség: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor)
    2. A jótállás időtartalma 2 év, mely a megrendelt termék megrendelő általi átvételekor kezdődik. A jótállási jegy a vállalkozótól a terméktől külön postai úton érkezik. A jótállás a jótállási jeggyel érvényesíthető.
    3. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A megrendelő a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
    4. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
    5. A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:
      - a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját,
      - a hiba okát és a javítás módját,
      - a fogyasztási cikk megrendelő részére történő visszaadásának időpontját,
      - a jótállás - a kijavítás időtartamával meghosszabbított - új határidejét.
    6. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
    7. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
    8. Ha a megrendelő a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
    9. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
    10. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni, egyébként viszont a megrendelőt/vásárlót a jótállásból fakadó jogok az előző pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.